أبحث عن موضوع

الثلاثاء، 30 أكتوبر 2018

لمي بتوحشني _ شعر شعبي .............................. بقلم : محمد عطية محمد / مصر العربية






(للحزن في قلبي مكان )




لمي بتوحشيني

بغمض عنية

وأحسك معايا

إيديكي في إيديه

ويخدني حنيني

لمي بتوحشيني

يا عمري وسنيني

يا أغلي ما ليه

أنا روحي معاكي

هيمان في هواكي

أوهبلك وحياتي

وبردة كمان شويا

الشوق علمني خاف

وأنا قلبي عاشق حبك

لمي بتوحشيني

بدمع عنية

وأفتكرك حبيبتي

ويصعب عليا

وأدب في أشتياقي

علي بعدي وفراقي

وأحلم بالتلاقي

ياضي في عنية

انا عاشق عنيكي

ولي ليه الا ليكي

روحي دايبه فيكي

ما تحني علية

الليل علمني أشتاق

وأنا قلبي عاشق حبك

لمي بتوحشني

يا أعز الحبايب

بشوفك هنا جمبي

وبقي في حبي دايب

كانك قصادي

ياسكنة في فؤادي

يا عشقي و غرامي

يانبض بيجري فيه

لمي بتوحشيني

يا عمري وسنيني

يا أغلي ما ليه

الحب علمني أهواك

وأنا قلبي عاشق حبك
ربما تحتوي الصورة على: ‏‏‏٢‏ شخصان‏، و‏‏نص‏‏‏

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق