أبحث عن موضوع

الجمعة، 1 أبريل 2022

ها عيش أنا الـ وحدي/شعر غنائي ........... يقلم : على السيد محمد حزين - مصر




من النهارده يا قلبي
أنا مش هـ سامح في حقي
ولا هـ سيب اللي جرحني
يجرحني تاني
من النهارده خلاص
هـ عيش أنا لنفسي
وإنشا لله أعيش أنا واحدني
وهـ قفل بابي على نفسي
ولا هـ عمل لحد أحساب
***
من النهارده كل اللي خدعني هـ خدعوه
وكل اللي باعني هـ بيعه, وكل اللي خاني
وكل اللي جرحني ,
وكل اللي سابـني هـ سيبه
وهـ دوس عليه
وهمشي وهـ عدي
وهـ عيش أنا لوحدي
قفل بابي على نفسي
ولا هـ عمل لحد أحساب
***
كل اللي ظلمني هـ ظلمه ,
كل اللي جرحني هجره
وكل اللي رماني هـ رميه
وكل اللي قال كلمة في حقي
مش هـ لومه ولا هـ عتبه
بكره الأيام هـ توريه
أنا خلاص بقيت لوحدي
قافل بابي على نفسي
ولا هـ عمل لحد أحساب
***
أنا خلاص يا قلبي ما عُدتْـ ش قادر
غدر الأحباب , ويا الصحاب مرار
أنا كنت فاكر الجنة عندهم , طلعت نار
دنيا وفيها البشر يا رب يا ساتر
والمصلحة بقيت أبوهم وامهم
مات الضمير وسطهم
والقسوة بقيت شعار
هاعيش أنا الـ وحدي
وهـ قفل بابي على نفسي
ولا هـ عمل لحد أحساب
***
من النهارده يا قلبي أنا
مش هـ سامح في حقي
ولا هـ سيب اللي جرحني يجرحني تاني
من النهارده خلاص هـ عيش أنا لوحدي
وهـ عيش لنفسي ومش لحد تاني
وكل اللي خدعني هـ خدعوه
وهـ دوس عليه , وهـ عدي
ما أنا كنت عايش في حالي
وكافي خيري شري
بس من النهارده أنا
مش هـ عمل لحد أحساب



تمت مساء الخميس 24 / 3 / 2022
 ــ طهطا ــ سوهاج ــ مصر




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق